
A SEO (Search Engine Optimization), magyarul keresőoptimalizálás. Azt kívánjuk elérni általa, hogy weboldalunk jól szerepeljen a különböző keresőmotorok találati listáján. Magyarországon, csak úgy mint a világ más részein, a kulcsszavas keresések túlnyomó része a Google – ben történik. Ezért cégünk is erre fókuszál.
Ha azt taglaljuk, hogy keresőmotornak való megfeleltetésre törekszünk, ezalatt a Google elvárásainak és pontrendszerének, folyamatosan változó algoritmusának való megfeleltetésről beszélünk. Hogy miért kiemelten Google és nem Yahoo, vagy Bing? Azért, ami már egyszer említésre került, mert szinte mindenki a Google – ben keres! Legyen szó pizza rendelésről, luxus termékről, autó vontatásról, manapság amikor a társadalom elektronikai eszközökkel él együtt és éli nem csak mindennapjait, hanem szinte percről percre életét, elkerülhetetlen, hogy elfogadjuk bármilyen termékről vagy szolgáltatásról legyen is szó, amikor keresünk, azt nagy valószínűséggel az interneten tesszük. Ezen belül pedig a Google –ben. Cégünk célközönsége online marketing terén elsősorban a kkv szektor. Érdemes elolvasni a többi menüpontot, főleg a kkv szektorban tevékenykedő cégvezetőnek / vállalkozónak. Látni lehet, hogy próbáljuk minél jobban kerülni a szakkifejezéseket és minél érthetőbben átadni a legfontosabb információkat. Hiszen minket azért olvasnak és keresnek meg, mert ha értenek is valamilyen szinten a weboldal készítéshez, netán a SEO-hoz, biztosan nem úgy, hogy az megállja a helyét napjaink versenyfutásában. Ebben a menüpontban is arra törekszünk tehát, hogy azt a nagyon fontos információt adjuk át, hogy miért elengedhetetlen a keresőoptimalizálás. Elkerülvén a hogyan magyarázatát, hiszen ismételve önmagunkat, Önnek csak a végeredmény fontos, hogy a lehető legelőrébb végezzen a weboldala a Google keresőjében. Persze némi szakmaiságot is bele kell, hogy csempésszünk a leírásokba. A „hívjon minket bizalommal ’’ felszólító mondat egy minden lében kanál értékesítési szöveg után, inkább taszító, mint vonzó. Szerintünk! Senkinek sem ajánljuk jó szívvel ezt a fajta megközelítését az ügyfeleinek!
Kezdjük az elején. Content is king, mondja az angol. Aki jártas minimális szinten keresőoptimalizálás területén, talán azt mondja, rendben köszönöm ennyi elég is volt az általánosságok halmozásából, itt nem lesz új információ számomra. Azonban mielőtt elkattintana, javaslom, hogy egy villámgyors tesztet csináljon meg. Amennyiben összeszedi weboldalunkról azon információkat, melyeket a weboldal készítés és keresőoptimalizálás kritériumaiként határoztunk meg és annak megfeleltetésében, az oldala legalább 75%-ot teljesített, nos akkor valóban inkább csak a személyes találkozót javasoljuk Önnek, ahol is szakmai beszélgetés során tudunk új információkat adni. Mennyi esély van rá, hogy teljesíteni fog oldala legalább 75%-ot? Kicsivel több mint 2%. Annak ellenére, hogy a magyar vállalkozók bármilyen új dologról legyen is szó, egy picit mindig le vannak maradva nyugati kollégáiktól, manapság még Magyarországon is tudja szinte mindenki, hogy az online világát élve, elég nagy gondot okozunk a vállalkozásunknak, ha nem rendelkezünk egy megfelelő weboldallal. Ugyanakkor 100 olyan vállalkozóból aki jóval korábban lépett ez ügyben mint az átlag, és hosszú évek óta rendelkezik honlappal, szinte elhanyagolható azon vállalkozók száma, akik foglalkoztak azzal, hogy napjaink elvárásainak megfelelővé tegyék weboldalukat. Amennyiben valaki itt magára ismert, ki kell jelenteni, hogy szinte lehetetlenné tette a vállalkozása számára, hogy ’’ szem előtt legyen ’’ , hiszen egy a napjaink elvárásainak nem megfelelő weboldal nem képes arra, hogy megfeleljen a keresőmotoroknak, és ezáltal olyan helyezést érjen el, ami a cég életében nagy mértékű bevételt eredményez. Meglátásunk szerint a következő típusú vezetők vannak jelenleg ebben a kérdésben. Nincs weboldala és nem is szeretne. Abban a hitben él, hogy azért mert most jól megy a vállalkozása, ez örökké így is fog maradni. ( No comment ) Van egy ősrégi weboldala, baráti alapon elkészítve, egy barát barátjának a rokona foglalkozott vele valamikor, ’’ baráti áron ’’ megcsinálta. ( egyébként nem volt baráti ár ) Ezzel befejezettnek is tekinti a kérdéskört, hiszen Ő már egyszer költött rá! Mi az, hogy ezt fejleszteni kell és egyébként is, ha ezért pénzt adott ki, akkor hogy lehet az, hogy alkalmatlan az oldal keresőoptimalizálásra?! Amikor eljutunk valakivel eddig a pontig, két fajta forgatókönyv szokott előfordulni. “A” verzió, annyira megbántva és átverve érzi magát sajnálatos módon a vállalkozó, hogy egy életre elmegy a kedve az egész online világtól. Hiszen valljuk be magunknak, ki ne lenne így ezzel azután, miután leesik a tantusz, igen engem valamilyen szinten félre tájékoztattak, de mivel továbbra sem értek hozzá, ez miért ne fordulhatna elő újra? Áh, hagyjuk az egészet, kinek kell a fejfájás és újabb kiadás. “B” verzió, amikor a tulajdonos minden egyes részletre kíváncsi, hogyan alakulhatott ennyire rosszul egy a vállalkozását segíteni szándékozó befektetése, és azonnal árajánlatot kér. Általában már nem is csak weboldal készítésre, hanem mindenre kiterjedő online marketing stratégiára. Az “A” esetben, sokszor nem tudunk mit tenni. Első körben egy hosszas telefonos egyeztetéssel próbáljuk orvosolni korábbi ’’ kolléga ’’ baklövéseit. Általánosságban arra törekszünk, hogy véletlenül sem szakmai kifejezéseket használva megértessük, miért fontos ez a dolog a vállalkozása számára. Majd a befogadóképesség mértékéhez viszonyítva megpróbáljuk emberi nyelven, kicsit a szakmának is megfelelve egy forgatókönyvet felvázolni, amiben oldalról – oldalra haladva, egy mindvégig érthető és eredményességi mutatók követésén alapuló együttműködés olvasható ki. Amennyiben ez nem elég, javasoljuk a személyes találkozót, mely tanácsadás teljes mértékben ingyenes. Ha itt sem lépünk előre, sajnos mi többet a vállalkozás online világba való eredményes bevezetésének érdekében nem tudunk tenni. Következő típus, amikor a tulajdonos teljes mértékig tudatosan építi a vállalkozását, rendelkezik megfelelő honlappal, elindult a kellő időben a megfelelő kulcsszavakra a keresőoptimalizálás, de nem jönnek a kívánt eredmények. Ezen érdeklődők részére lentebb található részletes leírás a Seo – ról. Érdemes átolvasni, valószínűleg megfogadja tanácsainkat és hosszú távon együtt fogunk dolgozni. Ugyanebbe a típusba sorolnánk azokat, akik tudatos online marketing menedzsmentjüknek köszönhetően, nagy valószínűséggel szegmensük és térségük vezető cégei közé tartoznak. Nekik gratulálunk és sok kellemes percet kívánunk a rengeteg pihenéssel töltött időhöz. Ugyanis Ők azok, akiknek soha nem kell majd idegeskedniük azért, hogy csődbe megy a cég, mert megváltozott a piac, vagy nem értik a trend változásokat és azt meg főleg, hogy miért kevesebb a bevétel. Nem, Ők nem ismerik ezeket a dolgokat, csak a tudatos marketinget: Azt a marketinget, ahol talán hiányzik még 1-2 dolog a tökéletességhez. Talán lehetne gyorsabb a weboldal a még jobb ügyfélélmény érdekében, talán hozhatna a honlap X % -kal több bevételt is ha Yz Kft. konkurenciát sikerülne megelőzni a Google első oldalán. Az a furcsa, hogy ezek a cégvezetők, akiknek egyébként is nagyon jól megy, akik egyébként is értenek a weboldalakhoz, Seo –hoz, Google Ads – hez, Google My Business szolgáltatáshoz, nos Ők a legkíváncsibbak, legyen szó általánosságról, vagy a SEO legszárazabb szakmai témáiról. Nekünk az a célunk, hogy ide tudjon eljutni minden vállalkozó, aki nekünk ad arra megbízást, hogy az online marketingjét kezeljük. Most kiragadva abból is a SEO –t hiszen itt azt szeretnénk bemutatni. Ezzel el is jutottunk addig a pontig, ahol már szakmáznunk kell, elkerülhetetlen az akár unalomba merülő szakmaiság kibeszélése. Akinek fogalma sincs róla, mi fán terem a keresőoptimalizálás, annak is erősen javasoljuk a további olvasást! Miért? Mert nem célunk az, hogy mindenképpen rábeszéljük arra, hogy minket válasszon, mi sem szeretjük az ilyen cégeket! Helyesnek találjuk, ha valaki tanácsot ad bármilyen termékkel, vagy szolgáltatással kapcsolatban, hogy milyen tényezőkre kell figyelni, amikor kiválasztjuk a legjobbat! Erre törekszünk, és amennyiben ezen tanácsokat betartva választ céget, aki a keresőoptimalizálást csinálja weboldalának, úgy megnyugodhat, jó kezekben lesz.
Alkalmas lehet-e egy cég, ha azt állítja, mindent úgy tud megvalósítani, ahogy azt az ügyfél akarja? Még a költségekben is a megbízó lehet az irányadó, nem pedig a Seo – s cég? A mi tapasztalunk az, hogy a válasz nem, nem és megint csak nem. Miért? Mert annyi tényezőt kell figyelembe venni, amikor Seo – ról van szó, hogy a munkaóra szám is megköveteli, hogy egy olyan díja legyen a munkának, amiből a szakember is haszonra tud szert tenni. Nézzük csak, mire kell odafigyelni.
Vannak a témának alapvetései, melyben minden minőségi SEO szakember megegyezik. Meg kell vizsgálni, mennyire jó a technikai felépítése az oldalnak, ez a technikai SEO. Mennyire jó a tartalma az oldalnak, szövegek releváns tartalma, megfelelő kulcsszó mennyiség, ez az on-site SEO. Hány darab link mutat az oldalra, mint hiteles hivatkozás, ez az off-site SEO, a linképítés.
Szerződéskötés menete:
– telefonos egyeztetés
– személyes találkozó
– weboldal elemzése, amennyiben szükséges új weboldalra ajánlattétel
– kulcsszó elemzés, javaslat tétel, ajánlat adás
– szerződéskötés
Miután megkötöttük a szerződést, folyamatosan adjuk a visszajelzést munkánk eredményességéről. Bármilyen szolgáltatást vállalunk, szerződéses garanciát adunk rá, legyen az weboldal készítés, Google My Business menedzsment, Google Ads menedzsment, szövegírás vagy keresőoptimalizálás.