Miért nem elég, ha egy weboldal szép? Miért olyan fontos a szövegírás, a szöveges tartalom minősége? Mi az a plusz, amit a szövegírás hozzátesz a bevételünkhöz?
Évtizedekkel túlhaladtunk már azon az időszakon, amikor elegendő volt egy weboldal esztétikája. Napjainkban a megfelelő szöveg fontosabb, mint eddig bármikor. Bármilyen terméket vagy szolgáltatást nézünk, a konkurencia egyre csak növekszik, a gazdasági verseny egyre kiélezettebb. Az is roppant fontos, hogy a termékek és szolgáltatások kereskedelmének nagy része az interneten zajlik, ezért mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy a mi weboldalunkat találják meg az érdeklődők, majd ezután minket válasszanak. Két fontos szegmens, mely valójában a szövegírás minőségén múlik. A szöveges tartalom minősége és a bevétel között szorosabb az összefüggés, mint gondolnánk.
A szövegírás minősége és a Google helyezés
A jó minőségű szöveges tartalom, tehát a szövegírás minősége a találati lista élére juttathat egy weboldalt, így találják meg azt az érdeklődők. Ennek az ellenkezője is igaz. Amennyiben a szöveges tartalom nem felel meg a keresőoptimalizálás szabályainak, akkor a weboldal soha nem kerül olyan pozícióba, hogy megtalálják azok, akik éppen azt a terméket vagy szolgáltatást keresik. Ebben az esetben teljesen mindegy, hogy mennyire szép az adott weboldal, hiszen senki nem fogja látni. A rossz hír ezzel kapcsolatban, hogy a bevétel szempontjából teljesen mindegy, hogy létezik-e az a weboldal vagy sem. Mielőtt beletörődnénk, hogy a bevételünk változatlan marad, gondoljuk végig, hogy napról napra egyre nagyobb arányban vásárolnak az emberek az interneten. Így tehát, megfelelő szövegírás hiányában a bevétel nem marad változatlan, hanem napról napra csökkenni fog. A csökkenő bevételt pedig senki nem szereti. A felvázolt borús jövőkép könnyedén elkerülhető keresőoptimalizált szövegírás segítségével. Egy jól megírt szöveges tartalom nagymértékben fellendít egy weboldalt. Minőségi szövegírás révén elérhető az a cél, hogy a vásárlóközönség megtaláljon egy adott weboldalt. Ez azonban nem elegendő. Rá kell bírni őket, hogy vásároljanak.
A szövegírás és a vásárlóközönség
A minőségi szövegírás nemcsak a keresőrobotok érdekeit nézi, hanem a vásárlóközönséghez szól. Néhány évvel ezelőtt elegendő volt, ha a szövegírás keresőbarát volt, tehát megfelelt a keresőrobotok elvárásainak. Nem volt túl sok weboldal, ezért elegendő volt, ha a vásárlóközönség megtalált egy adott terméket vagy szolgáltatást. Mára azonban a helyzet gyökeresen megváltozott. Számtalan weboldal létezik, ezért a szöveges tartalom célja nemcsak az, hogy jó helyezést érjünk el. Emberközelinek kell lennie, valamint vásárlásra kell, hogy késztesse a látogatókat. Ellenkező esetben rengeteg néhány másodperces látogató lesz az oldalon, ami azonban nem segíti elő a bevétel növekedését.
A fentiek tudatában érdemes elgondolkodni azon, hogy ki képes emberközeli, keresőbarát, vásárlásra ösztönző szöveget írni? Erre csak egy professzionális szövegíró képes. Érdemes-e saját szövegekkel kísérletezni? Érdemes-e elszalasztani a vásárlóközönséget?
A minőségi szövegírás bevételt teremt. Önnek nem kell mást tennie, mint kiszolgálni a beáramló megrendeléseket. A szöveges tartalmat bízza ránk!
Miután megkötöttük a szerződést, folyamatosan adjuk a visszajelzést munkánk eredményességéről. Bármilyen szolgáltatást vállalunk, szerződéses garanciát adunk rá, legyen az weboldal készítés, Google My Business menedzsment, Google Ads menedzsment, szövegírás vagy keresőoptimalizálás.