Szövegírás? SEO szövegírás? Tegyük tisztába a fogalmakat! Megmutatjuk, hogy mire jó a seo szöveg, és miért érdemes már a honlap készítésekor ezt a szövegírás módot választani.
A szövegírás fontossága a keresőoptimalizáláshoz. Miért érdemes alapból a SEO szövegírást választani?
Weboldal készítéssel és keresőoptimalizálással foglalkozó cégként, napi szinten legalább kétszáz, háromszáz ügyféllel kommunikálunk. Ezen belül, a szolgáltatási palettánkat figyelembe véve különböző szolgáltatásokról.
A weboldal készítés során az egyik legfontosabb felmerülő kérdés a szövegírás. De nézzük, miért is fontos ezen belül is a SEO szövegírás?
Eredményesség tekintetében egy jó minőségű keresőbarát tartalom elengedhetetlen, hiszen ez az alapja a keresőoptimalizálásnak. Ha nincs tartalom, akkor nincs mit indexelni a Google rendszerének. Általában azt az egyszerű példát szoktam felhozni az ügyfelek részére, ami a legjobban közérthetőbben elmagyarázza ezt az állítást: „Motor nélküli versenyautóval ne álljunk a rajthoz!”
Mi a különbség a normál szövegírás és a SEO szövegírás között
A normál szövegírás esetében nem szoktak figyelni a karakter számára és a kulcsszó-sűrűségre, csak egy általános információ leközlést alkalmaznak.
Átlagos esetben felsorolásokkal találkozhatunk a menüpontokban, és jobb esetben a szolgáltatás technika kivitelezését, vagy a termék tulajdonságainak részletezését olvashatjuk.
A SEO szövegírás esetében teljesen más a helyzet. Itt, ha jól íródott, legalább egy minimum négyszáz szóból álló tartalmat találhatunk. Az ajánlott nyolcszáz, vagy ezerkétszáz szavas tartalmak sem ritkák. A kulcsszó sűrűsége, főként egy átlagembernek ismétlésnek tűnhet, de ezek jó okkal készülnek ebben a formában.
Az alapszövegek nagysága mindig attól függ a SEO szövegírás milyen versenyhez készül. Ha például kis versenyt célzunk meg, elegendő lehet a rövidebb szöveg is. Amennyiben nagyobb verseny a cél, ajánlott a maximális számot elérni már az a szövegeknél is.
Blog vezetésnél alkalmazott SEO szövegírás
Ezt a technikát a folyamatos keresőoptimalizálás miatt használják. A cikkek megírása esetében is a SEO szöveg készíttetése javasolt, szemben az általános szövegírással.
A versenytársakhoz képest mindig új tartalmakra van szükség a folyamatosság miatt, hiszen így a Google is azt látja, hogy az oldalunkban mindig a keresőszóhoz releváns megújuló tartalmat közlünk. Ebben az esetben nagyobb esélyünk van arra, hogy jobb besorolást kapjon az oldalunk az aktuálisan keresett szóra, amit elérendő ügyfelünk keres.
Ez csak egy szelete a keresőoptimalizálásnak, de igen fontos alapja a hatékony stratégia felépítésének!